Ojie's Official Blog ojie here :): accident :s

1 August 2011

accident :s

assalamulaikum readers ...
da lame aku ta hapdet kn ?
aku sebelum ni bz sket la .. mcm2 nk kne pikir .. kt skola pun sibuk ..
hmm .. tmbh lg ngn dak kelas aku yg accident teruk baru2 nie .. aku da jd fobia nk naik moto ..

aku perasan , yg kebelakangn nie bnyk sgt berlaku accident .. moto , kereta , bas , lori , huh .... mcm2 .. kalo tgk berite tiap2 mlm , mesti ader je accident . kalo tak mati tak pe la gak , ni mangse mati tersepit bawah bas la , tgn putus kene gilis la , kepale hancur la , ngeri taw ... kesian sgt tgk mangse2 nie ..... sampaikan polis terpakse gune penyodok untuk sapu cebisan daging2 mangse yg hancur kt tgh jln tu ...  hish , mcm ne la nt dorg nk mandikan jenazah tu kn ? Nauzubillah .. aku mintak di jauhkan la sume ni dr aku , keluarge dan teman2 ku ... dan readers aku juge .. Amin . ( yela nt kalo korg accident, sape nk bace entry aku kn? hehe :D)

27 Julai 2011
seorg kwn sekelas aku yg bername M.Ismarezza Ismail tlah mnghadapi accident pd petang tu ... mase die dan dak2 laki yg lain bru kua skola nk blik rumah .. aku tak tahu cmne bleh berlaku tp aku cume dpt berite yg die accident pd esok pg nye .. aku dgr cite yg kaki die patah .. ishhkk . aku da takut da bile dgr cmtu ... sbb aku pun g skola ngn moto gak .. Ya Allah . mase tgah hangat 'Jalan Makan Orang' , Isma pula menjadi  mangse seterusnye ...

dan kami sekelas pun telah berpakat untuk melawat Isma di Hosp. Sg Buluh beramai2 dgn Cikgu Haziyah .. Isma mesej kitorg yg die berada di tingkat 5 , Wad A katil no.15 .. even die sakit pun , die still lg bule msej sbb yg sakit kaki die , bukan tangan die .. huhu .. :) dan mcm ni la keadaan die bile ktorg da sampai kt katil 15 ...



keadaan isma tersadai dgn kaki yg dimasukkan besi .. 

tgk lah betape ngeri nye besi2 tu ... huh . takot seyh .. korg nmpk tak ader darah di bwh kaki tu ?  mak Isma ckp darah tu mg tak leh stop dr lepas operation lg .. dan ape yg kami perasan , kaki Isma besar sebelah .. mgkin sbb bgkak kot .. 

ni keadaan moto Isma selepas accident . teruk kn ? hbis pecah sume lampu . cermin die ..

ni moto Isma yg teruk sebelah kiri .. habis  kopak . sbb tu kaki die patah blah kiri .. 

dgn keadaan Isma yg mcm tu .. mcm ne agaknye die nk dtg skola ? da la doktor ckp Isma mgkin 3 bulan bru bleh jln pakai tongkat .. sbb nk masuk besi lg da bpe lame .. hishh .. trial STPM lg sebulan .. STPM sebenar lak lg 3 bulan .. aku risau lah .. Mak Isma ckp ngn kitorg , "sape yg nk moto tu , ambik lah .. mak cik dah taknak moto tu lg . Isma pun dah tak nak bwk moto lg" ... sampai cmtu fobia n trauma nye .. hmm .. sabar lah mak cik , kami sume berdoa untuk Isma .. 

readers sume , berhati-hati lah mase memandu .. tak kira la yg naik moto atau kereta , sume bahaya .... sbelum nk g mane2 , bace la doa naik kenderaan dulu .. tp sebaik2nye , duk je la rumah , jgn kua g ane2 .. nk shopping pun , shopping on9 je la .. hehe .. :) dan . sempena bulan ramadhan yg menjelma dgn cpt nie .. aku nk ucapkan semoga korg sume menjalani ibadah puasa dgn penuh nikmat dan kesyukuran kayh ... Selamat Berpuasa ! bhai ! -________-



Kalau Suka, Like Aje

0 orang doakan saya kurus :D:

 
Copyright © . All Right Reserved by MadeByOwn