Ojie's Official Blog ojie here :): berbuka puasa

12 August 2011

berbuka puasa


assalamualaikum readers .. haih . da lame sgt ta hapdet kn .. hmm . bz la .. exam hari tu . so , fokus pd exam je .. alhamdulillah .. exam pun da hbis kn .. cmne korg sume ? sehat tak ? sampai tak 10 hari pose tu ? ye la .. kn da 10 hari kte berpose .. mane la tau kot2 ader yg tak sampai 10 hari ... haish . kjap je da 10 hari .. 

ni nk citer .. pd 9 Ogos , En.Farhan Amir bercadang nk berbuka posa di rumah aku pd keesokannya . aku pun rase best la plak (berbunge jap dlm hati) . Bf nak dtg berbuke bersame di rumah aku weyh . mesti lah besh ! hehe .. dpt mkn same2 .. aku tenung dia , dia tenung aku .. aku cedok lauk kt dia , dia cedok lauk kt aku . haha . gatai kn ? acah je :p 

Pd 10 Ogos , hari yg dinanti2 pun tiba . aku dgn rajin nye (tetibe TERrajin) kemas lah rumah , tlg mak masak , dan sebagainye lah untuk menyambut kdtgn si dia .. pkul 6 ptg tu aku kua jap ngn die g bazar .. dye ajak . katenye nk g beli kuih . ingt kan kuih ntuk dye tp katenye ntuk fmly aku ... emm . bile da g bazar tu tgk kuih cm tade yg menarik je aku ngn En.Farhan tgk ... lalast kami beli hati ayam percik , pedal ayam percik ngn agar-agar bandung je .. lalu kami pulang ke rumah untuk menunggu waktu berbuka .. 

bila dah tiba waktu nye , kami sekeluarge pun makan dgn penuh kesyukuran ... ape yg ader dpn kami mase tu kn : 
a) kurma
b) nasik
c) sup ayam
d) sayur tumis
e) ikan goreng
f) sambal belacan
g) hati ayam percik
h) pedal ayam percik
i) kerang rebus
j) petai (sbg ulam) <-- ni feberet aku ngn En.Farhan
k) air Ribena 

waahhh ! dasyat tak ? hehe ... tu lah rezeki kami .. TERbanyak lah pulak . salu nye kalo hari2 laen tade pun byk cm tuh . ni mesti sbb ader tetamu TERHORMAT nie .. huhu :) dan .. bile dah hbis mkn , nk tau sape org yg terakhir bgn ? sape lg kalo bukan En.Farhan Amir kite ... dye mkn sambil menambah nasi tu .. punye lah berselera .. lg2 ader petai .. then , dye ratah kerang rebus plak sambil tgk tv ... lalast tetibe dye sedar yg org lain dah bgn ... tggl dye sorg je tgah kopek kerang . then dye gelak sowg2 . hish . tah pape dye nie . hey , cuk ok tak nie ?? haha .. anyway , syg suke sgt bile tgk cuk mkn .. sbb cuk mkn dgn penuh semangat .. hehe  :)
tggu . mggu dpn syg berbuke pose kt umah cuk lak ea ... 



Kalau Suka, Like Aje

0 orang doakan saya kurus :D:

 
Copyright © . All Right Reserved by MadeByOwn