Ojie's Official Blog ojie here :): Hobi baru aku : Cupcakes . NyumNyum~

17 April 2012

Hobi baru aku : Cupcakes . NyumNyum~


Hye peeps . Nampak tak cupcake yang ade kat bawah nie ? 
nampak macam sedap kan ? Airliur korg pun mesti dah meleleh je kan .. 
Nasib baik bukan bulan puasa .
hehe . Dah dah . jangan nak meleleh sangat lah . Karang basah pulak keyboard korang tu . Payah . 
 



Untuk pengetahuan korang , aku ni suke sangat bab masak-masak ni . Serius . Dari dulu . Mungkin sebab aku ni seorang yang suka makan , so aku suka masak . Tapi yang paling aku suka buat adelah KEK dan BISKUT
 
Aku mempunyai seorang idola dalam bidang masakan iaitu mak aku . Die memang pandai masak . Buat kuih , kek , die memang terer . Lagipun , aku ni gemar sangat tengok-tengok resepi orang . Lagi-lagi yang macam sedap . Tu yang membuatkan aku rasa nak cuba je . 

Kelmarin , Ahad . Setelah lama aku nak cuba buat cupcake , akhirnye terlaksanalah impian aku .. Hehe .. Bukan ape , baru ade masa nak buat . Sebelum ni , kalau aku cuti , banyak sangat program aku ni . Sampai tak lekat kat rumah . 

Cubaan pertama aku buat cupcake . Dengan pertolongan SIFU  aku , *mak aku  jadilah cupcakenye ..
Ni ha :




Hah . Amacam ? korang rase boleh jual tak ni ? Aku deco sendiri atas tu :) 
Aku bawak g opis semalam , habis kot .
Dalam tu kek coklat kukus . Resepi mak aku . Memang sedap ! Sape nak satu cupcake ni , angkat tangan :[)
Lepas ni , Ins'allah aku akan cuba buat resepi yang lain pula ye :)


creditto : siti sebabbagipinjamloyang (:

Kalau Suka, Like Aje

9 orang doakan saya kurus :D:

Sarah Mohd Saleh said...

wahhh..akak suke gak cuppycake.tp dr wondermilk.mmmg sdap.nt bole la ojie wat cuppycake utk buprday akk.hee ;)

roziahojijie said...

Sarah Saleh : Em . boleh je kak . tade hal lah ! Nak perisa ape , ckp je :)

NOOR FATIN said...

pandai la. heee bagus3! mesti sedapp! ;D

Ninaaa said...

I pun minat jugak tapi bila takda geng nak buat sekali rasa boring laaaaa

shat mashuri said...

sedapnye... nk ckit :-) ...

roziahojijie said...

Ninaaa : Boleh je . cuba buat sorang :)

roziahojijie said...

Shat mashuri : mailah amek satu :)

affriena said...

wahhh pandainye akak...sedap lak adk tgk cupcake uh..nak sume boley :P..hehehe

roziahojijie said...

Affriena : mailah dtg rumah akak . nak amek sume pun boleh :)

 
Copyright © . All Right Reserved by MadeByOwn