Ojie's Official Blog ojie here :): 28-Jun-2012 : Kejadian Buruk Berlaku :'(

3 July 2012

28-Jun-2012 : Kejadian Buruk Berlaku :'(

Assalamualaikum . 
 
 
Entry pertama di bulan Julai . Entry sedih pulak tu . 28 Jun 2012 . Hari khamis . Lebih  kurang pukul 6 petang , aku dapat panggilan tepon dari Kak Niza , kakak Ex aku . Aku pun jawab . 
 
 
Aku : Hello . kak . 
Kak Niza : Roziah , hang kt mana ? 
Aku : Opis le kak  . Nape ?
Kak Niza : Kau boleh balik sekarang tak ? Iwan excident la .
      Akak skang ade kat Klinik Mediviron ni .
Teruk Roziah . Moto hancur . Die langgar lori .


Tup ! Berderau darah aku . Tetiba jantung berdegup laju . Tekak pun rasa perit . Nak telan airliur bagaikan takde airliur terus . Aku duduk jap . Tenangkan hati . Pastu aku pun kemas barang , balik . 
Balik rumah , terus pergi ke klinik yang dinyatakan . Tengok keadaan adik aku . Alhamdulillah , takde ape yang teruk sangat . Mata bengkak , dahi terkoyak , kening luka , seluar koyak . Seluar koyak tengah pulak tu . Mungkin die jatuh bagaikan Superman . Naseb pakai cepender . Kalau tak pakai , memang dah lama 'burung' die cedera terseret jalan tar tu .


Die tercampak dari moto , terperosok bawah lori . Naseb lori tu berhenti . Kalau tak .... kene gilis kot . 
Ya Allah . T____T Aku tahu die termasuk bawah lori sebab ade kesan minyak hitam kat muka , tangan , kaki die . Tank minyak kat bawah perut lori tu pun boleh kemek . Moto yang die naik tu memang dah hancur teruk . Bersepai . Walaupun moto tu atas nama aku , aku relakan . Huhu . Janji adik aku selamat . Alhamdulillah . Tak lama aku sampai tu , mak abah aku pun sampai kat klinik . Pastu kami seberanak terus rushing ke Hosp. Sg. Buluh . Buat X-ray , check sana . check sini . Doktor kata takde apa yang patah . Pendarahan dalaman pun takde . Syukurlah Ya Allah , Kau masih memberikan nafas kepada adikku :')


Hanya gambar adik aku je yang aku boleh tunjuk kat korang . Gambar moto yang bersepai tu dalam kemera abah aku lah . Tak boleh nak tunjuk kat sini . Tapi serius , keadaan moto yang bersepai tu memang orang takkan sangka adik aku masih bernyawa . Syukur alhamdulillah ..


 kat Hosp Sg Buluh . Nak buat X-ray pun kene tunggu sangat lama . Haih . 
Pakai kain hosp sebab seluar yang tadi dah koyak kat tengah . o_0

Ade kesan minyak hitam kat dagu dia . Terperosok bawah lori kan .. 
Tengok muka die macam tak teruk kan ? Tapi .. 
 
Bilik trauma untuk orang trauma . Eh ?
Ramai sangat yang trauma . Sampai naik trauma aku tunggu depan bilik ni . ==''


Sudah pastinye aku lah orang yang paling sibuk kesana kemari untuk uruskan hal die . Pergi Giat Mara Kapar , jumpa cikgu die , pastu beli ubat die , beli makanan kat die , beli barang-barang die . Untunglah die sakit . Nak makan McD , Subway , sanggup aku pegi belikan . Demi adik tersayang seyh . Naseb lah sorang je . Kalau lima orang , rabak poket aku . Huhu . -___-  
 
 
Harini keadaan die dah agak baik . Sebelum ni jalan bertongkat , sekarang boleh jalan sendiri . Bengkak kat mata pun dah susut sikit . Alhamdulillah . Aku berharap sangat ni adelah kali terakhir adik aku excident . Lepas ni , no more excident moto . Sebab sebelum ni pun ade jugak excident tapi yang ni paling teruk . I mean , keadaan moto tu lah yang paling teruk . Sekarang ni , aku pun dah takut nak naik moto . Tiba-tiba rasa macam bahaya pula . Sebelum ni tak rasa mcm tu . Aku berdoa supaya dijauhkan segala perkara tak baik dari menimpa kami . Amin . Moto tu pulak , rasenye tolak kedai balik lah kot . Taknak dah naik moto tu ..

Kalau Suka, Like Aje

4 orang doakan saya kurus :D:

caah said...

alhamdulliah....semoga adik awk cpt sembuh

roziahojijie said...

@caahAmin . Terima kasih atas doa awk ye .. :)

azuha halim said...

tak teruk kau kata, macam teruk jee.semoga adik kau cepat sembuh. eh weh, tp lawak lah yg pasal trauma tu. terus tak jadi aku nak feeling2 sedih. muahaha :D

roziahojijie said...

@azuha halim Terima kasih doakan adik aku Zuwaa :') Hahaha . aku pun boleh gelak baca komen kau nieh . Hehe :D

 
Copyright © . All Right Reserved by MadeByOwn